Mi mindenről kell lemondania annak, aki virtuális asszisztenst szeretne alkalmazni?

 

Elsőre furcsának tűnhet a kérdés.

Azonban azoknak, akik egy virtuális asszisztenssel szeretnének együtt dolgozni a jövőben, ezzel sem árt tisztában lenniük. Ugyanis még a szerződés aláírását megelőzően végleg eltűnnek azok a jól megszokott tényezők, amelyek a munkáltatókat terhelik, ha új munkavállalót szeretnének alkalmazni.  De mik is ezek pontosan?

Álláshirdetés

Először is nem kell álláshirdetést feladni a megfelelő asszisztens felkutatásához, nem kell a beérkező önéletrajzokat bogarászni, válogatni. Nem kell azon törnünk a fejünket, ki is lenne a legmegfelelőbb, akit behívhatunk állásinterjúra. Ezzel együtt pedig nincs szükség állásinterjúra sem, mi több, a sokak által nem véletlenül nem kedvelt „sajnáljuk, ezúttal nem Önre esett a választásunk” kiértesítő e-mailek/telefonok is elmaradnak.  

Bérigény

Bizony a virtuális asszisztenssel közös munka során nincs rendszeresen jelentkező bérigény sem. A virtuális asszisztens előre meghatározott összeggel dolgozik, legyen szó folyamatos megbízásról vagy eseti besegítésről. A megbízó előre tud tájékozódni a virtuális asszisztens honlapján az egyes feladatok pontos áráról.

Betanítás

Ha sikerült megtalálni a feladatra alkalmas személyt, aki vélhetően tökéletesen el tudja majd látni a rá bízott feladatokat, újabb váratlan dologgal találhatja szemben magát a megbízó.  Ez pedig az új asszisztens betanítása. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne kellene elmondani neki lépésről lépésre, mit is várnak el tőle vagy éppen milyen feladatokat fognak rábízni. De nincsenek felesleges körök, nem kell azon törnünk a fejünket, ehhez vagy ahhoz vajon ért-e, tud-e majd önállóan dolgozni. Hiszen lehetőség van jó előre tájékozódni a szakértelméről és a szakmai tapasztalatáról.

Bérszámfejtés

Teljesen eltűnik az alkalmazotti jogviszonyban szükséges bérszámfejtés és a munkavállalói járulék fizetés. A virtuális asszisztensek megbízási szerződéssel dolgoznak, a munka elvégzése után számlát állítanak ki, amelyet a megbízó költségként el is tud számolni a munkafolyamat végeztével.

„Üresjárat”

Itt jön a következő pont, amivel a megbízó sosem fog találkozni. Ebben a megbízási jogviszonyban ugyanis nincs üresjárat, a megbízó csak az elvégzett munkáért fizet. Itt felmerülhet a kérdés egyesekben, hogy ha fizikailag nincs mellettem a virtuális asszisztens, hogyan fogom ellenőrizni, hogy valóban dolgozik-e. Ebben ma már számtalan applikáció segít, amellyel teljes mértékben ellenőrizhető a munka elvégzése és a munkára fordított idő mértéke is.

Hiányzások

Aki virtuális asszisztenst alkalmaz, annak nem kell többet a munkavállalói táppénz, a  betegszabadság vagy a rendes munkavállalói szabadság miatt aggódnia, és azt sem kell figyelnie, hogy az illető késve érkezik-e reggelente a munkahelyére, esetleg hamarabb szeretne távozni a munkaidő végén.

Egyéb költségek

A virtuális asszisztenssel közös munka lényege, hogy teljesen eltűnik a földrajzi távolság, így egyrészt nem kell havonta a bejárás költségeit megtéríteni a munkavállalónak, másrészt nincs szükség szállás biztosítására sem, ha az adott munkára leginkább alkalmas ember tőlünk több száz kilométeres távolságra lakik. Azok számára, akik csupán egyetlen alkalmazott miatt bérelnének irodát, sajnos újabb rossz hír, hogy az irodabérlet költsége is megszűnik és a virtuális asszisztens munkavégzéséhez szükséges eszközöket sem a megbízónak kell biztosítania, hiszen a virtuális asszisztens a saját otthonában a saját eszközeivel látja el a rá bízott feladatokat.

 

 

gallery/question-4612922_1920