Irodai asszisztens vs. virtuális asszisztens

 

Napjainkban egyre több online felületen találkozhatunk a felvetéssel, miért is érdemes egy vállalkozónak virtuális asszisztenst alkalmaznia.

A legtöbben, akik a saját virtuális asszisztens szolgáltatásukat hirdetik, szeretnek rámutatni arra, miben más egy virtuális asszisztens, mint egy „sima” irodai alkalmazott.

Azonban személyes tapasztalatom szerint az emberek alapvetően idegenkednek az ismeretlen dolgoktól. Míg külföldön virtuális asszisztenst alkalmazni teljesen elfogadott dolog, itthon még kevésbé elterjedt ez az atipikus foglalkoztatási forma.

Ezért én most arra szeretnék egy picit rávilágítani, hogy mi az, amiben egy „sima” irodai alkalmazott és egy virtuális asszisztens megegyezik.

A napi teendőket illetően mindenben.

Telefonhívásokat fogad, e-maileket olvas, kategorizálja és priorizálja őket, szükség esetén meg is válaszolja a sürgős leveleket. Időpontot egyeztet, szállást foglal, táblázatot szerkeszt, prezentációt készít, statisztikákat, kimutatásokat gyárt. Egyszóval intézni a napi ügyeket.

Ugyanazokat a feladatokat végzi, amelyeket bármely más irodai asszisztens. Mindezeken felül a legtöbb virtuális asszisztens rendelkezik egy-két speciális szakterülettel is, amellyel még hatékonyabban tudja segíteni a vállalkozó munkáját.

Az alapvető különbség csupán abban rejlik, hogy mindezt otthonról, home office-ból teszi, költséghatékonyan a saját eszközeivel, nem utolsó sorban előre meghatározott órabérrel, ráadásul nincs üresjárat, csak tisztán munkával töltött idő.

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery/da6169db260a21b36b0465cd7432839a