Így bízz meg egy virtuális asszisztensben!

(1. rész)

 

Talán már te is gondoltál arra, hogy nem is lenne olyan rossz dolog, ha a vállalkozásodhoz kapcsolódó „nemszeretem” vagy időt rabló munkafolyamatokat kiszervezhetnéd egy olyan embernek, aki gyorsan és hatékonyan megoldja a vállalkozásod működése során felmerülő akadályokat. Az egyszerűbb gépeléstől vagy diagramszerkesztéstől egészen a bonyolultabb, külön szakismeretet igénylő feladatokig. No és arra gondoltál már, hogy ez az ember lehetne egy virtuális asszisztens is?

 

Ha gondoltál is rá, a következő, ami eszedbe jutott, biztosan az, hogy hogyan bízhatnál meg valakiben, akit nem is ismersz, akiről semmit sem tudsz? Hogyan lehetsz biztos egy hirdetés alapján abban, hogy valóban megbízható-e az illető? Hogyan bízz rá valakire bizalmas információkat, akivel még sohasem dolgoztál együtt, sőt, még csak nem is találkoztatok soha?

 

Általában, ha új munkaerővel szeretnénk bővíteni a csapatunkat, először az állásinterjú során találkozunk a sok-sok önéletrajz közül kiválasztott, fénykép és önéletrajz alapján szimpatikusnak talált jelentkezővel. Itt szinte rögtön el is dől, hogy tényleg szimpatikus-e az illető vagy sem. A beszélgetés során pedig kiderül, hogy valóban igazak-e az állítások, amelyek az önéletrajzában állnak. Ha pedig úgy döntünk, hogy őt választjuk, a munkanapokon személyesen is meggyőződhetünk arról, hogyan is dolgozik, mihez is ért valójában, mennyire megbízható.

 

De mi a helyzet egy virtuális asszisztenssel? Hiszen itt nincs személyes találkozás. Lehet, hogy a virtuális asszisztenssel nem is laktok egy városban vagy megyében, sőt az is előfordulhat, hogy még csak nem is azonos földrészen lakik a megbízó és a virtuális asszisztense.

 

Kis hazánkban virtuális asszisztenssel dolgozni még mindig nem elterjedt dolog, így érthető módon Magyarországon elég nagy a bizalmatlanság a VA-kal kapcsolatban, pedig Európában vagy a tengerentúlon hatalmas az igény a VA szolgáltatás iránt. Talán az sem tesz jót a virtuális asszisztensekről kialakult képnek, hogy sokan nem vállalkozóként dolgoznak, csak kereset kiegészítésnek gondolják a tanulmányaik vagy éppen GYES mellett. 

 

Mégis szükséges arról beszélnünk, hogy mi az alapvető különbség egy számlaképes, saját vállalkozást vezető VA és egy nem hivatalos VA között. Amikor ez a kérdés felvetődik, többen csak legyintenek, hogy ugyan már, valószínű csak annyi, hogy aki nem hivatalosan dolgozik, nem ad számlát, így pedig még jobban megéri velük dolgozni, hiszen jóval olcsóbban végzik el a rájuk bízott munkát.

 

Igen, ezek elsőre valóban vonzóak lehetnek, de ha jobban végiggondoljuk, rengeteg a buktató a nem számlaképes munkaerőt illetően.

 

Nézzünk egy példát!

 

Elhatározzuk, hogy szeretnénk vásárolni egy új, kényelmes karosszéket. Ezt a karosszéket megvehetjük a piacon is, ahol biztosak lehetünk benne, hogy az eladó áradozni fog a karosszék minőségéről, kényelméről, ráadásul az ára is jóval kedvezőbb mint egy szaküzletben. Persze, hogy boldogan rábólintunk és már alig várjuk, hogy ebből nézhessük este a kedvenc sorozatunkat. Majd 1-2 nap után rájövünk, hogy talán nem mondott teljesen igazat az eladó. Ha jobban megvizsgáljuk, rájövünk, hogy a minősége sem olyan, mint amilyenre elsőnek tűnt, sőt talán az is feltűnik, hogy az eladó állításával ellentétben nem is ő maga készítette, csupán szépen felújította és eltüntette az apróbb hibákat. Ekkor elhatározzuk, hogy márpedig ez nem maradhat annyiban, így visszamegyünk a piacra, hogy visszaköveteljük a pénzünket. Igen ám, de a legtöbb esetben már nem találjuk ott az eladót, vagy ha ott is találjuk, teljes meggyőződéssel fogja állítani, hogy márpedig ő megmondta, hogy nem új, hanem felújított, így lehetnek hibái, és egyébként sem tudjuk semmivel sem igazolni, hogy nála vásároltunk, így reklamációnak sincs helye.

 

Ellenben, ha egy szaküzletben vásárolunk, biztosak lehetünk benne, hogy a pénzünkért új, minőségi bútort kapunk garanciával, és ha esetleg mégis probléma adódna vele, bármikor jelezhetjük a boltban, ahol kedvesen és segítőkészen igyekeznek majd megoldani a felmerült problémát. Nem utolsó sorban a vásárláskor kapott számlát elszámolhatjuk a vállalkozásunkban. 

 

Ugyanez a helyzet a virtuális asszisztensekkel is. Egy saját vállalkozást vezető VA egyrészt bármikor leinformálható, ráadásul teljesen megbízható, hiszen a minőségi munka az ő cégére. Rendelkezik titoktartási szerződéssel, határidő és minőség garanciával, akár próbamunka lehetőséggel is, és ami a legfontosabb, hogy számlát ad, amelyet elszámolhatsz. A határidő és minőség garancia pedig már önmagában biztosíték arra, hogy tudd, a pénzedért lelkiismeretes és precíz munkavégzést fogsz kapni.

 

A következő cikkemben pár tanácsot találsz majd ahhoz, hogyan bizonyosodhatsz meg könnyedén arról, hogy ki a megbízható VA, illetve hogyan építhető ki a bizalom mindkét fél részéről, hogy Neked mit kell tenned ahhoz, hogy megbízható Megbízó lehess, mert bár sokan nem is gondolják, ez bizony egy kétirányú utca. Márpedig, a VA és a megbízó között egy hosszú távú és sikeres munka alapja a bizalom.

 

A részletek hamarosan...

 

 

 

 

 

gallery/b8d4f196dfd87db8318ab59075bc1b00